Prica om tävlingsdebuten: ”Det var efterlängtat”
2019-07-19 10:00
Tim Prica gjorde i kväll tävlingsdebut för Malmö FF när han byttes in i mötet med Ballymena United FC.

MFF säkrade i kväll avancemang till den andra kvalomgången i Europa League efter att ha besegrat Ballymena United FC. Torsdagskvällens returmöte på Nordirland slutade 4-0.

Efter en timmes spel på The Showgrounds i Ballymena var det dags för Tim Prica att komma in i spel. Han ersatte Guillermo Molins i den 61:a minuten och gjorde därmed tävlingsdebut för Malmö FF.

– Det var efterlängtat att få göra debut även i en tävlingsmatch. Kul också att få göra det i Europa League och att det var supportrar från Malmö på plats för att stötta oss, säger Prica efter matchen.

– Jag tycker att det kändes bra även om det alltid är svårt att komma in i matcher. Men jag tycker ändå att jag kom in i det bra, jag fick några bollar och försökte jobba hårt för laget. Jag hade gärna velat göra ett mål eller en assist, men det kommer.

Tim Prica kom till Malmö FF år 2014 från Maccabi Tel Aviv. Då var Tim tolv år gammal och tog plats i MFF:s Fotbollsakademi.