Rakip gjorde sin 100:e allsvenska match i MFF
2019-07-14 21:10
Under söndagen gjorde Erdal Rakip sin 100:e allsvenska match i MFF-tröjan när han byttes in mot Djurgårdens IF.

– Det är kul att ha spelat så många matcher, särskilt eftersom jag fortfarande är ung och i början av min karriär. Det är klart att det är speciellt, jag började spela i MFF när jag var fem år och har gått hela vägen upp till A-laget. Det är bara att fortsätta och se till att det blir fler matcher, säger han efter 1-1 i bortamötet med Djurgårdens IF.

Erdal Rakip gjorde sin allsvenska debut 2013 och har sedan dess varit med och vunnit fyra SM-guld med Malmö FF. Debuten minns han med värme.

– Ja, det var mot Brommapojkarna på bortaplan. Jag hoppade in när det var 10-15 minuter kvar och det var så klart en härlig känsla. Vi vann matchen också så det blev en bra debut.

Han återvände till Malmö FF inför den här säsongen efter att ha tillbringat ett år i SL Benfica och Crystal Palace.

– När jag kom tillbaka så var jag inte riktigt i den form jag vill vara, det var inte den vanliga Erdal om vi säger så. Men nu känner jag mig lättare på plan och det känns skönt att spela matcher igen. Jag tycker att det känns bättre och bättre.

Erdal Rakip började i MFF:s fotbollsskola redan som femåring och klättrade genom ungdomssystemet innan han skrev på ett lärlingskontrakt sommaren 2013. I samband med detta gjorde han också allsvensk debut och senare under hösten vann han sitt första SM-guld.