Nya uppdateringar kring vår verksamhet i förhållande till rådande läge
2020-03-13 14:03
Svenska fotbollsförbundet har idag kommit med nya riktlinjer och rekommendationer vad gäller Corona-virusets spridning och hur det bör påverka vår fotboll, som vår interna ”krisgrupp” tagit del av.

Nedan kan du läsa mer om SvFF:s riktlinjer:
"Alla vi som tillsammans är svensk fotboll har också ett ansvar att upprätthålla och fortsätta att driva vår verksamhet i den utsträckning situationen tillåter. Vår bedömning just nu är det fortfarande är möjligt att spela och träna fotboll, både på senior- och ungdomsnivå. Däremot avråder vi från alla typer av möten och sammankomster som inte är direkt verksamhetskritiska."

Utifrån detta har vår klubb idag beslutat att följande ska gälla Malmö FF ungdom tills ny information kommer:
  • Alla våra träningsmatcher ställs in med omedelbar verkan och fram till den 26:e mars. Sedan tas nytt beslut.
  • Vi tackar nej till alla bortamatcher och turneringar under denna tid och tar sedan nytt beslut .
  • Vi fortsätter att träna under tiden men vill inte att vi samlas i omklädningsrum utan bara ute på planen.
  • Vi vill att alla byter om hemma under denna period.
  • Det är viktigt att inga spelare, ledare m.fl. som uppvisar förkylningssymptom deltar i träningen.
  • Om man har förkylningssymptom stannar man hemma och är kvar hemma i 48 timmar efter symptomen försvunnit.
  • Som tidigare fortsätter vi med noggrann handhygien, hälsar inte i hand och använder bara sin egen vattenflaska.

Har ni ytterligare frågor kring detta så ta kontakt med Per Ågren på per.agren@mff.se.