Nya riktlinjer Covid 19
2020-12-17 10:20
Svenska fotbollförbundet kom den 11 december ut med nya riktlinjer för Covid 19. Riktlinjerna kan ni läsa på länken nedan:

Några dagar senare kom Skånes fotbollförbund ut med en särskild anpassning av riktlinjerna för Skåne.
Skånes fotbollsförbund skriver följande på sin hemsida:

"15 december 2020Särskild anpassning för Skåne – Covid 19

Med anledning av att Region Skåne gått ut med särskild anpassning för oss i Skåne, som gäller utöver de nya skärpta nationella råden (från 14 dec), har vi på Skånes fotbollförbund gjort ändringar i våra riktlinjer med följande:

Spelare som är 16 år eller äldre(2004 och tidigare) får högst vara åtta personer i gruppen vid träning. Det innebär att om träningsgruppen är större (troligtvis), måste den delas in i mindre grupper med högst åtta personer i varje, som sedan måste bibehållas vid vidare träningstillfällen. Detta gäller oavsett om träningen sker inom- eller utomhus.
Det är fortsatt inte tillåtet att spela några matcher.

Spelare yngre än 16 år(2005 och senare) får inte delta i tävlingar och matcher (inkl träningsmatcher) där de möter andra lag eller andra träningsgrupper i egna föreningen eller från andra föreningar.

I övrigt gäller sedan tidigare riktlinjer och rekommendationer, vilka publicerades fredagen den 11 december och som finns i sin helhet i nedan dokument."

Detta innebär att vi i dagsläget inte kan spela några matcher. Matcher är inplanerade för alla våra lag, men dessa kommer alltså inte att spelas förrän riktlinjerna förändrats. Vi hoppas alla att läget förbättras och att vi snart kan återgå till normal verksamhet!

Däremot kommer alla lag (P16 och yngre) att kunna träna som vanligt med start på det nya året.

God Jul och Gott Nytt År önskar MFF Ungdom!